Site icon NMT İnsan Kaynakları ve Danışmanlık

Risk Kültürü Oluşturmak İçin

2. Bölüm
Risk Kültürü Oluşturmak İçin

Kurum kültürü, bir kurumun çalışanlarının riske yaklaşımını ve riskleri nasıl yöneteceğini belirleyen anlayışı ve bu anlayışın geliştiği ortamı temsil eder. Bu anlayışı kurumun risk felsefesi, değerleri, normları, yazılı veya yazılı olmayan kuralları ve gerçekleştirdiği uygulamaları belirler.  KRY, kurum içerisinde yer alan çalışanların yeteneklerinden, algılamalarından, niyet, tutum ve davranışlarından kısaca kurum kültüründen direkt olarak etkilenir.

Şöyle düşünelim, eğer bir kurumda;

Sonuç sadece fırsatların tartışıldığı, mutlu ancak sıklıkla istenmeyen sonuçlarla karşılaşan kurumlar ve başarısız KRY uygulamaları olacaktır.  Bu nedenle mevcut kültürün incelenmesi ve gerekli önlemlerin alınması ve kültür değişimi KRY uygulamalarının başarısı için oldukça önemlidir.

KRY uygulamalarını başlatacak olan kurumların, etkin bir risk yönetimi için çok boyutlu düşünme kültürü geliştirmesi; farklılıkları ve riskleri fırsata dönüştürmesi gerekmektedir.

Risk yönetimi bakış açısına sahip güçlü bir kurumsal kültürün oluşturulmasını sağlayacak önemli adımlardır.

Güçlü bir kurumsal kültür ise, tüm çalışanların işlerini reaktif değil, proaktif şekilde gerçekleştirdiği, kendi kararlarında riski bir faktör olarak ele alabildiği, tehdit ve fırsatlarla ilgili daha az körlük yaşadığı başarılı, hızlı ve esnek bir kurum  olma yolunda elverişli bir zemin yaratacaktır.

Kısaca risk kültürü oluşturmak, üst yönetimin risk yönetimi programına anlamlı bir şekilde dahil olması gerektiği anlamına gelir. Böylece kurumun tüm fonksiyonları içerisine risk yönetimi dahil edilebilecektir.

Exit mobile version