Site icon NMT İnsan Kaynakları ve Danışmanlık

Yaratıyor muyuz?

2016 yılını yaşıyoruz. Teknolojinin hızını bile konuşurken bazı yöntemler, uygulamalar, bakış açıları eskiyor. Rekabet de bu hıza uygun bir şekilde artıyor. Daha önceden tecrübe edilmiş ve sonuçları pozitif olan her yöntem içinde biraz da geleneksellik barındırıyor.

Dolayısıyla dünyanın ve iş hayatının dönüşüm hızına sadece yetişmek de yeterli olmayabilir. Bu dönüşümün, gelişimin anca önünde koşan bir şirkettseniz gerçek bir marka, ruhu olan bir değer olabilirsiniz. Bunu da şirketlerin duvarları, masaları, konforlu sandalyeleri yapamayacak. Çalışanlar gerçekleştirebilir. Yaratıcılığı kullanma fırsatı sunan, başka bir “iyi” ve “yeni” için yola çıkma biletini veren şirketler müşterileri karşısında gururlu bir tebessümle durabilirler.

Peki bu yaratıcılığı ortaya çıkarmak için hem şirket hem de çalışan neler yapabilir?

Şirket olarak;

Çalışan olarak;

  1. Fikirlerinizi sunmaktan hiçbir zaman korkmayın. Hiçbir düşünce ve fikir yaratıcılık sürecinde değersiz Somut aksiyona dönüşecek yeni fikirler bazen negatif yönlerin yoğun değerlendirilmesinden bazen de pozitif bakış açısıyla doğurulabilir. Şirketin geleceğine katkıda bulunabileceğiz bir nokta maalesef susarak yardımcı olamaz,
  2. Her fikir mutlak bir gelişime ve değişime neden Bu nedenle henüz olgunlaşmamış bir fikri diğer çalışma arkadaşlarınızla paylaşıp geribildirim alarak belki de hiç tahmin etmediğiniz bir gelişime imza atacaksınız. Fikir üzerindeki ön hazırlık evresine yeterince zaman ayırmak buna katkıda bulunabilir,
  3. Şirketin hedefini ve stratejisini gerçekten anlamış olmak var olan bir probleme uygun çözümü getirebileceği gibi daha önce düşünülmemiş bir süreci de iyileştirebilir. Bu nedenle kendinizi şirketin karar vericisi gibi düşünün. Gelişim ve şirket stratejisi omuz omuza ilerlemeli,
  4. Çalıştığınız şirkete en azından belirli dönemlerde bir “danışman” gözüyle Bulunulan noktadan uzaklaşmak bakış açınızı değiştirebilir. Bu sayede aynı konuya başka bir açıdan bakma fırsatı bir yeniliğin habercisi olabilir,
  5. Şirketinizden ya da yöneticinizden yaratıcılığınıza katkıda bulunacak araç, uygulama, zaman, çalışma talep etmekten çekinmeyin. Bir sefer işe yaradığını göstermek devamını getirebilmek için çok önemli bir adım olabilir.
PDF Döküman

Exit mobile version