Dijital dünyanın hayatımıza girdiği son yıllarda iş hayatına etkisi katlanarak artıyor. Araştırma şirketlerinin dijital dönüşümde öne çıkan/çıkacak yetkinleri belirleme çalışmalarına göre, liderlik yapan yöneticilerde, strateji oluşturma, proje yönetimi ve iş ilişkileri yönetimi, ekip desteği / eğitimi, başarı ölçümü ve risk yönetimi halen önemli olmakla beraber ürün/hizmet yönetimi, finansal / maliyet analizi ve tedarikçi yönetimi de önemli yetkinlikler olarak değerlendiriliyor.
Genel olarak Dijitalleşme sürecinde tüm meslek gruplarında aranan yetkinliklerde, yaratıcılık ve sosyal zekâ ilk sıraları alırken, problem çözme, analitik düşünmenin daha fazla öne çıkacağı gözlemleniyor.
Yaratıcılık ve sosyal zekâ becerileri, zekâyı dijitalleşen iş dünyasında hemen hemen her alanda değerli ancak yapay zekâ modellemeleri, makine üretimleri ve yazılım dünyasının olmazsa olmazlar arasında. Tüm bu teknolojik gelişimler, yapay zekâ, robotlar ve dijital dönüşümler, yetkinlikleri etkilemekle birlikte farklı alanlarda istihdam artışını da destekliyor ve yeni meslek alanları oluşturuyor. Bilişim Teknolojilerinde yeni yeni duymaya başladığımız bu meslek isimlerinden bazıları; Veri Analisti, Bilgi Güvenliği Uzmanlığı, Sanal Gerçeklik Programlayıcıları, 3 Boyutlu Grafik Tasarımcıları, Yapay Zeka ve Pazarlamacılığı, Sanal Market İşletmeciliği, Beş Duyu Reklam Tasarımcılığı vb. Tüm bu iş kollarında yüksek oranda çözüm odaklı yaklaşım, empati, gelişim ve değişim odaklı çalışmak, çok yönlü yaklaşım ve yaratıcılık yetkinlikleri ön plandadır.
Bu dönemde her sektörde önem kazanan Dijitalleşme nedeniyle, şirketler daha başarılı olabilmek için yeni yol haritalarını belirliyor;
- Şirket içinde inovasyon kültürü oluşturulması,
- Dijitalleşmeye yönelik eylem planı hazırlanması,
- Dijital yapının kurulması için gerekli prosedürlerin geliştirilmesi,
- Dijital iş modelleri oluşturulması,
- Çalışanların dijital değişime katılmaları ve uyum sağlamaları için eğitilmesi,
- Pazarlama ve satış faaliyetlerinin dijitalleşmeye uyumlaştırılması.
Şirketler, iç yapıları veya faaliyetleri ile bağlantılı olarak ortaya çıkan verileri değerlendirerek yeni hizmet ve iş modelleri oluşturabilir.